Skip to content

Lidt om mig

31. oktober 2009

Først og fremmest: Jeg er 31, bor i Kbh, læser hebraisk-studiet på Københavns universitet.. Jeg er praktiserende jøde, deraf navnet på bloggen: Qol Yehudi, der er hebraisk og betyder “en jødisk stemme”..

 

Som sagt er jeg studerende og studiet beskæftiger sig med israelske og jødiske forhold over en bred vifte, lige fra sproget hebraisk, jødisk klassisk historie og moderne israelsk historie, til jødiske identiteter og israelsk populærkultur.. At jeg studerer dette, gør naturligvis også, at mange af mine indlæg vil bære præg af det:o)..

Ved siden af studiet arbejder jeg lidt, holder foredrag og underviser i og om jødedom, er samme med venner og familie, fokuserer lidt på religiøse studier og hvad en normal religiøs jøde nu tilbringer tiden med i Dk (hvis man overhovedet kan tale om normal i denne kontekst:o)..

 

Som sagt vil jeg skrive lidt om diverse ting relateret til mine studier, men også omkring jødisk religion, diverse samfundsforhold – både her i Dk og i Israel – og hvad der nu ellers lige skulle dukke op..

Til tider kan der godt gå lidt tid mellem indlæggene, men så plejer der også at komme et par stykker hurtigt efter hinanden:o)..

Ser frem til at komme igang:o)

 

Mvh

From → Uncategorized

Skriv en kommentar

Skriv et svar

