Skip to content

Levet og Oplevet!

2. november 2009

Oprindeligt postet på TV2-blog 25/-08

 

Hej alle:o)

Håber I nød aftenen i går og at de næste par dage bliver gode og afslappende:o)

For tiden sidder jeg og (gen)læser Marcus Melchiors selvbiografi, “Levet og Oplevet”, som blev skrevet i ’60erne.. Det er en bog jeg stærkt kan anbefale.. Det har altid været sagt om ham, at han var en fantastisk skriver, men en endnu mere fantastisk taler.. Desværre har jeg kun haft æren og, ikke mindst, fornøjelsen af at opleve det første..

For de af jer, der ikke ved hvem Marcus Melchior er (og dem er der sikkert en del af:o), så kan jeg fortælle at han er tidligere overrabbiner Bent Melchiors far, som var overrabbiner før Bent Melchior..
Han har oplevet en del i gennem sit liv, en beretning som man kun kan blive grebet af.. Og han skriver om det med humor..

Hans livssyn, som jeg ville ønske flere havde, går igen i Melchior-familien, hvilket bl.a. er grund til at jeg ikke kan lade være med at være skjult fan af dem..

Jeg tror ikke man kan finde bogen så mange andre steder end på antikvariater og/eller biblioteker.. Men den er absolut værd at læse, så.. LÆS DEN!!!;o)

Mvh

From → Uncategorized

Skriv en kommentar

Skriv et svar

