Skip to content

Stud.ba.

2. november 2009

Oprindeligt postet på TV2-blog 29/8-08

 

Så skete det endelig.. Jeg er (næsten) igang med min universitetsuddannelse, mere præcist: Hebraisk studiet..

Vi har lige fået overstået introdelen, tre dages introdage, hvor vi møder vores medrusser på CNA (Carsten Niebuhr Afdelingen), vore undervisere og vort studiested med alt hvad det indeholder.. Jeg må indrømme at jeg er taget lidt med storm:o).. Én ting er, at jeg endelig er kommet igang med mit drømmestudie, noget helt andet er, at det er gået op for mig at jeg nu er et sted, hvor jeg deler interesse og passion for Mellemøsten med en masse andre, hvad enten de læser tyrkisk, arabisk, persisk, nærorientalsk arkæologi, assyriologi, ægyptologi eller, som jeg jo selv skal til:o), hebraisk.. Her mødes vi med alle vore holdninger, enig- og uenigheder, men med en åben attitude over for hinanden..

Jeg havde frygtet at vi ville være splittet op i de forskellige studier og man ville have en lidt distancering til hinanden (især hebraisk og arabisk), men virkeligheden virker til, heldigvis, at være en anden.. Folk er åbne over for og interesserede i hinanden og jeg håber det er noget der vil fortsætte tiden på CNA ud (og også gerne efter:o).. Jeg ved godt at hverdagen nok skal sætte en lille dæmper på begejstringen, men hvad jeg har oplevet indtil videre lover godt:o)..

Jeg håber at alle russere på alle universiteter landet over, har samme begejstring over deres studiestart, som jeg har:o)..

Mvh

From → Uncategorized

Skriv en kommentar

Skriv et svar

