Skip to content

Det er forkert at storme en kirke!

3. november 2009

Oprindeligt postet på TV2-blog 13/8-09

 

Det er et udsagn jeg er stødt på en del gange i dag..

Umiddelbart er jeg usikker på hvorfor.. Et af argumenterne er, at det er et helligt sted hvor folk kan have et helle, men underligt nok er det et argument der fremføres af ikke-religiøse, endog også af en, der ikke brød sig om religioner (!?)..

Anyway, mit spørgsmål går på hvorfor man ikke må rømme en kirke (eller storme, for dem der gerne vil have den konnotation med, det er jo altid rart med retorik:o)? Skal man så acceptere, at folk bare kan gemme sig i en kirke og så bare lade dem være der? Også hvis det er voldsforbrydere for eksempel? Er kirken en stat i staten i Danmark, som dansk lovgivning ikke har nogen ret til at bestemme over?

Disclaimer: Dette har intet med min holdning til irakerne at gøre og de er ikke emnet for min forespørgsel her, så lad os, så vidt muligt, holde dem ude af diskussionen..

Ser frem til input:o)

Mvh

From → Samfund

Skriv en kommentar

Skriv et svar

