Skip to content

Nye bøger

19. november 2009

Så kom der nye bøger til samlingen:o)..

Ja, indrømmet, jeg har en svaghed for bøger.. Jeg har det med bøger, som kvinder har det med sko, går jeg ind i en boghandel, om det så kun er for at låne toilettet, kommer jeg ud med en ny bog i hånden.. Jeg kan bare ikke lade være:o..

Nuvel, i dag fik jeg så modtaget fem nye bøger, to af dem skal bruges til studierne, de sidste tre er mere interesse..

De to bøger til studierne er henholdsvis “For The Love of G-D and People” af Elliot N. Dorff, som jeg skal bruge i forhold til komparativ lov i Jødedom og Islam, mens den anden er “Toward a Definition of Anti-Semitism” af Gavin I. Langmuir, som jeg skal bruge til Anti-Semitisme kontra Anti-Zionisme..

De sidste tre er alle skrevet af en Jeff A. Benner, som jeg ikke rigtig ved noget om, andet end at han tilsyneladende er meget interesseret i oldhebraisk og har en hjemmeside om emnet.. Og så kunne jeg forledes til at tro, at han tilhøre de “judæiserede” kristne, som meget gerne vil i kontakt med de jødiske elementer i Kristendommen (eller helt forvandle Kristendommen til en jødisk sekt, selvom dette reelt er i modstrid med begge religioner)..

Anyway, de tre bøger er “His Name is One”, om forskellige antikke hebraiske perspektiver på G-Ds Navn, “The Ancient Hebrew Language and Alphabet” om det hebraiske alfabet og “Learn To Read Biblical Hebrew”, som var med i tilbuddet..

Mja, så skal jeg bare finde tiden til at læse dem:o)..

Mvh

From → Bøger, studie

Skriv en kommentar

Skriv et svar

