Skip to content

Dagens muntre nyhed og hvorfor jeg synes at Enhedslisten stinker!

25. november 2009

Ja, det er jo altid rart at vågne op til en ny dag.. Hver morgen takker jeg G-D for at Han lader min sjæl vende tilbage til min krop, så jeg har endnu en chance for at gøre verden til et bedre sted eller i hvert fald mig selv til et bedre menneske..

Noget jeg nyder om morgenen, er morgenbønnen og den efterfølgende morgenkaffe, mens jeg sidder og studerer dagens nyheder..

I dag kan jeg så læse følgende artikel (som også bliver omtalt hos DR): Jødehad Er Udbredt Blandt Indvandrere

Kort fortalt fortæller artiklen om en ny undersøgelse, som offentliggøres i bogen “Danmark og de fremmede: Om mødet med den arabisk-muslimske verden”, som udkommer på fredag..

Den kan berette om en undersøgelse af diverse gruppers (inklusive en gruppe på 300 etniske danskere) syn på diverse grupper, hvor der tilsyneladende er en stor modvilje mod jøder.. Grupperne der interviewes udgøres af tyrkere, pakistanere, palæstinensere, somaliere, ex-jugoslavere og så som nævnt, danskere..

Nu har jeg naturligvis ikke fået læst bogen endnu, men ud fra hvad det forklares i artiklen, er ovennævnte grupper ikke synderligt begejstrede for jøder.. Og det er danske jøder vi taler om her.. Således berettes det bl.a.:

Samlet svarer 65,8 procent fra de fem indvandrergrupper, at man “ikke kan være forsigtig nok i forhold til jøder i Danmark.” 75,2 procent “ser ikke så gerne et familiemedlem gifte sig med en dansk jøde”. Og 31,9 procent mener, at “der er for mange jøder i Danmark.”

Jaok, én ting er, at de ikke så gerne ser et familiemedlem gifte sig med en dansk jøde.. Det behøver ikke være jødehadsk i sig selv, medmindre – naturligvis – det kun gælder jøder og ikke andre grupper.. De to andre er dog sværere at bortforklare, skulle man ønske at prøve det..

Men det er ikke kun indvandrergrupperne der åbenbart har et problem med jøder.. Også danskere har en mistro til danske jøder:

Men de etniske danskere kan heller ikke sige sig fri for antijødiske holdninger. For eksempel mener 18,2 procent af dem, at man “ikke kan være forsigtig nok i forhold til jøder i Danmark”, og 14,7 procent “ser ikke så gerne et familiemedlem gifte sig med en dansk jøde.”

Dog ikke på samme niveau som med indvandrergrupperne..

Nu er det ikke fordi det kommer som den store overraskelse for mig, tværtimod, så understreger det meget godt hvad jeg selv har oplevet..

Hvad der til gengæld går mig lidt på, er når et parti som Enhedslisten, der altid har travlt med at blabre løs om at man skal skabe plads til alle, især i deres kampagne for at gøre Israels Plads til Palæstinas Plads, hvor følgende udtalelse kom frem:

En deling af pladsen vil være et vigtigt signal om, at København har plads til alle og at alle københavnere, uanset etnisk oprindelse, har lige meget ret til byens rum.

Nu bruger jeg et ord, som jeg normalt ikke benytter så tit, men: “Bullshit”.. Jeg glæder mig til at se Enhedslisten stå ved ovenstående udtalelse og reelt gøre noget for at det vitterligt bliver som de gerne vil have det.. Selvom jeg har en fornemmelse af, at jøder ikke er indbefattet i ovenstående udtalelse..

Anyway, som sagt, så udkommer bogen på fredag og jeg har da planer om at købe den, så jeg kan sætte mig lidt bedre ind i undersøgelsen.. Mon ikke der kommer en reaktion på bogen senere;o)..

 

Update: Jeg fandt denne artikel, som er tilknyttet den allerede omtalte artikel: “Frygten For Fremmede Er Afgørende For Graden Af Jødehad”

 

Hav en dejlig ikke-jødehadsk dag

3 kommentarer
  1. Se den her publikation omkring danske skoleelever og antisemitisme.

    http://diis.dk/graphics/Publications/Reports2006/diisreport-2006-4%20til%20tryk.pdf

    nobody likes the jews!!

  2. Hej Satnam:o)

    Tak for den, skal lige have den læst, så vender jeg tilbage med en kommentar..

    Og du elsker da jøder;o)..

    Mvh

  3. nooo i dont like em :p

Skriv et svar

