Skip to content

De messianske profetier

27. november 2009

 

I går skete der noget interessant.. Eller rettere sagt, fra i går aftes til her til morgen, skete der noget interessant.. Og måske ikke noget der er så interessant igen, men bare sjovt, på en finurlig måde..

Anyway.. Det korte af det lange er, at jeg blev opfordret til at forklare om det jødiske syn på Messias og de messianske profetier om ham, fra tre – af hinanden uafhængige – personer.. Det var da sjovt:o).. Eller.. Skidt..

Men ja, det kunne da være et interessant emne at forholde sig til.. Desværre sker der lige i eksamenstiden, hvor jeg i forvejen sidder med en masse, men det kunne da være et godt emne for en “artikel-serie”.. Så det tror jeg, at jeg vil beskæftige mig lidt med..

Først og fremmest bør jeg nok forholde mig til selve begrebet “Messias”, for derefter at komme ind på de profetier to af personerne præsenterede for mig (to kristne) og så slutte af med at komme ind på de messianske profetier i TaNaCh, lige gøre rede for hvorfor de er messianske profetier og de andre ikke er..

Mja, så det må være planen:o).. Men som sagt, jeg er ret presset for tid, så det bliver nok ikke vanvittigt gennemarbejdet, men så retter jeg op på det efter eksamerne..

 

Mvh og hav en fantastisk dag:o)

Skriv en kommentar

Skriv et svar

