Skip to content

Opdatering

27. januar 2010

Så har jeg endelig fået overstået eksamerne og nydt et par dages ferie, så det er vist ved at være på tide, at komme tilbage til bloggen:o)..

Eksamerne gik umiddelbart fint, jeg venter stadig på svar på Moderne Jødisk Historie (opgaven kan du se under “Mine opgaver”) og hebraisk kommunikativt 1+2, som jeg forhåbentligt får en gang i løbet af næste uge.. De to andre eksamener, “Islam, Kristendom og Jødedom” og “Moderne Hebraisk Litteratur” bestod jeg begge, med 10 i det første og 7 i det andet, hvilket er bedre end jeg havde forventet, så jeg er – indtil videre – tilfreds med resultatet:o)..

I mit fravær fra bloggen har jeg tænkt lidt over kommende projekter.. Jeg skal have gjort serien om de kristne profetier færdig, have færdigredigeret Talmud-artiklen, inden den bliver sat op og forsøgt at svare på nogle af de kommentarer jeg endnu ikke har fået svaret på.. Men udover det, har det været forespørgsel om lidt skriveri om “Himmel og Helvede i Jødedommen”, hvilket jeg egentlig synes er ret interessant, samt lidt studie i forholdene for Templet.. Og, for at det ikke skal være løgn, så blev jeg ret grebet af Shari’âh og Halachah (Halachah var jeg allerede interesseret i:o), som jeg vil fortsætte med at beskæftige mig lidt med, bl.a. med en skriftlig redegørelse for min eksamen i “Islam, Kristendom og Jødedom”, hvor jeg var oppe i “komparativ lov – Halachah og Shari’âh”, og så ellers bygge lidt videre på det.. Og så arbejder jeg lidt på et tværreligiøst projekt med to venner, som – for i øvrigt – godt kunne bruge skribenter.. Så er du religiøs praktiserende og har lyst til at skrive sagligt om din religion, er du velkommen til at kontakte mig:o).. Udover det har jeg planer om, at få gang i min Youtube-profil, hvilket vil betyde, at der engang imellem vil komme videoindlæg herinde:o)..

Næste semester bliver interessant, håber jeg:o).. Indtil videre skal jeg have “Populærkultur og massemedier i Israel”, “Islamic Jurisprudence” og – hvis det bliver muligt – “Kabbalah”.. Udover de tre fag, håber jeg at finde ét mere, jeg skal jo ikke kede mig:o)..

Mja, det var vidst ordene for denne gange.. Hav det fantastisk derude:o)..

Mvh

From → Uncategorized

Skriv en kommentar

Skriv et svar

