Skip to content

En kort opdatering..

11. februar 2010

Ja, jeg bliver jo nødt til at dele udviklingen på studiet med jer:o).. Jeg har jo fået afklaret situationen med hvilke fag jeg skulle vælge, siden jeg sidst skrev om det..

Så dette semester skal jeg have “Populærkultur og massemedier i Israel”, “Islamisk Jurisprudence”, “Kultur til forhandling” og “Kultur- og samfundsteori for tværkulturelle og regionale studier”.. Det sidste har allerede skabt en del problemer, som da jeg skulle ned og købe kompendie.. “Hvilket fag skal du have kompendie til?” spurgte den søde medarbejder afvendtene.. “Øhh.. Noget med kultur og et meget langt navn?” svarede jeg dumt.. “Er det på Tors?” spurgte hun.. “Ja, lige præcis!” – jeg var næsten sikker på at hun vidste hvad jeg talte om.. “Er det arabiske studier?” – “Neej, noget med kultur.. Og et rigtig langt navn!”.. “Jaa, men der er en del fag, der har ‘kultur’ i deres navn”.. Vi fandt ud af det til sidst..

Anyway, det virker som rigtig interessante fag, som jeg ser frem til at fortælle mere om hen af vejen:o).. Jeg sidder allerede og overvejer hvordan jeg skal præsentere burekas-genren for jer, en israelsk filmgenre som er, mja, grinagtig dårlig og har noget lignende samme status i Israel, som Morten Korch-film har det herhjemme.. Det kommer jeg tilbage til..

De to kultur-fag er reelt antropologi, så det bliver interessant at dykke ned i begreber som “kulturrelativisme”, “kulturevolutionisme” og så videre.. Så får jeg måske banket de forskellige begreber ind i hovedet..

Det bliver vidst et rigtigt kultursemester..

Hav en fantastisk dag:o)

From → studie

Skriv en kommentar

Skriv et svar

