Skip to content

Frustration..

17. februar 2010

Som mine faste læsere nok husker, så var jeg i november i gang med en artikelserie om de kristne profetier, som ikke blev færdiggjort.. Det er ikke fordi jeg har glemt den eller lagt den bag mig, men lige nu sidder jeg og arbejder med Esajas kapitel 53, som er en fantastisk udfordring, men en udfordring der tager en del, må jeg tilstå.. Ikke så meget kapitlet og dets indhold i sig selv, men oversættelsen af den..

Jeg synes generelt, at det er useriøst – hvis man vil fremføre kritik af det ene eller det andet – at man ikke sætter sig ordentligt ind i sagen, hvilket også gør sig gældende her.. Så naturligvis vil jeg ikke bare sætte mig ned og lire en automatreaktion af, men i stedet arbejde med teksten, hvilket kræver at jeg først oversætter den.. Og hold fast hvor er det ikke bare ligetil..

Men netop det, at det er så stor en udfordring som det er, er egentlig fedt, for det giver meget.. Både i erkendelse af egne evner, af tekstens omfang og dybde, samt hvor fantastisk et sprog som hebraisk er:o).. Når jeg engang, BE”H, får gjort oversættelsen færdig og kan fortsætte serien, skal jeg skrive et indlæg om de bestræbelser og erfaringer jeg har gjort under oversættelsen, samt hvorfor jeg er kommet frem til det/de resultat/er jeg er kommet frem til.. Jeg har en fornemmelse af, at det kan være ret interessant at læse om, for dem der har interessen – naturligvis:o)..

Men, som overskriften også fortæller, det er frustrerende at hænge fast på den måde.. En erfaring jeg har gjort af det, er at jeg muligvis burde skrive en artikelserie helt færdig, før jeg sætter den op.. Men på den anden side, en af grundene til at jeg blogger, er jo netop for at fremhæve de umiddelbare tanker, oplevelser og indtryk jeg har/får, ikke? Det er jo netop i bloggen, at jeg beskriver den proces, der er i det igangværende arbejde, som f.eks. studie, hobby eller hvad man nu har gang i..

Hav en dejlig dag:o)

From → Tanker

Skriv en kommentar

Skriv et svar

