Skip to content
Tags

,

Os og dem!

14. april 2010

Der er os og så er der dem.. Heldigvis er jeg en af os, så jeg føler mig ikke fremmed.. Værre er det for dem.. De er bare ikke os.. Nogle af dem vil gerne, men de kan bare ikke blive en af os.. De gør ikke hvad vi gør, med de ting vi bruger, når vi gør hvad vi gør..

Når de synger vores sange med vores sprog, så gør de det ikke som os..

Når de spiser hvad vi spiser, så gør de det forkert.. Der er f.eks. nogle, der spiser sild og leverpostej sammen.. Eller nogle der laver leverpostej af oksekød.. Det gør vi ikke, det er bare underligt..

Når de endelig stemmer, så stemmer de ikke som os.. Hvorfor skal de bare skille sig ud? Når de bruger deres personlige frihed, gør de det ikke som os..

De er bare anderledes og bliver aldrig som os..

From → Samfund

2 kommentarer
  1. Det er jo godt gennemtænkt af dig.

    Man kan gå endnu videre, som jeg argumenterer på min blog, at hvis araberne fra Israels uafhængighed skal kunne vende tilbage fra krig og flugt, så gælder det velsagtens også flygtninge fra andre krige siden 2 verdenskrig og i så fald skruer man demografi og grænser 65 år tilbage og DET skal nok give konflikt, der vil noget.

    Israel er oprettet af FN sammen med 30-40 andre lande gætter jeg på, især i mellemøsten og Afrika i forbindelse med afkoloniasering af vestmagterne. Og Det engelske mandat palæstine blev oprindeligt til TransJordanien i øst og israel/palæstina i vest, hvoraf jordan blev selvstændig mens det vestlige manddat (der kun var 20% af det oprindelige) blev delt i 2. Den største del Israel, men tilgengæld hovedsaligt ufrugtbart ørken og det østlige palæstina. Det sidste blev ikke til noget fordi de valgte at gå i krig sammen med 7 arabiske stater for at oprette et palæstina. De tabte og land og flygtninge blev en realitet, ligesom med mange andre krige.

    Men hvad betyder ordet palæstina? På en måde er det nuværende Israel et Palæstina, hvis det skal måles geografisk. Betyder ‘palæstina’ et land for alle der mener de er palæstinensere og har samme kultur/tro/skikke? Så findes det allerede men hedder Jordan. Den hurtige vej til et palæstina, er at flytte teltpælene op og fortsætte i Jordan. Og det er faktisk ikke min ide alene. PLO startede selv på i 70erne med at oprette en stat i staten i Jordan. Eller var det PFLP, der begyndte?

  2. Jeg kan se, at min kommentarer skulle have været ovenover til emnet om israel fra 27 april

Skriv et svar

