Skip to content
Tags

Tillykke med dagen!

14. juni 2010

Min mor har fødselsdag i dag.. Det er hun ikke den eneste der har, men i og med, at hun var kvinden der bar mig i ni måneder, for derefter at skulle leve med mig de næste ca. tyve år, er det alligevel en speciel dag for mig – især med henblik på, at jeg nok ikke altid var den nemmeste at leve sammen med (men hvad kan man forvente af en gut i teenageårene:o)..

Min mor er en kvinde jeg er stolt af at have som mor.. Hun har mildt sagt ikke altid haft et let liv, fra hun flyttede fra Randers og endte i Kbh, hvor hun arbejdede på B&W fra før jeg blev født til de (desværre) måtte lukke, hvorefter hun blev pilletriller (bogstavelig talt;o), for at ende med at være “mor” for en McD-restaurant og alle der arbejder der (jaok, mere for nogen end for andre;o)..

Men som sagt, min mor har fødselsdag.. Og det har fået mig til at tænke lidt over denne kvinde, som har spillet en stor rolle i at forme mig som menneske.. Hun lurede på mig sammen med moderen til min første kæreste, da vi gik fra børnehaven til skolen for mange år siden.. Hun var der første gang jeg nogen sinde cyklede, efter at true mig med, at hvis jeg ikke ville hoppe op på den splinternye cykel hun havde været ude og investere i til mig, så ville jeg gå glip af “fjernsyn for dig” (en trussel der virkede og tak for det mor:o).. Hun var der da jeg begyndte i skolen, da vi fik at vide at min far var død, da jeg kom hjem i min første brandert med bræk ned af bukserne og stank af sprut, og da jeg gik ned med depressioner.. Hun var der da jeg blev religiøs og skulle finde sig i min fanatisme, indtil jeg blev moden nok til at fatte, at det handlede mere om mig selv end om resten af verden..  Så det er en kvinde, der kender mig bedre end de fleste og det er en kvinde jeg har delt nogle af de sværeste tider i mit liv med.. Og det er en kvinde som jeg elsker utroligt højt og håber vil være en del af mit liv i rigtig mange år endnu..

Så mor, når du læser det her:o), tillykke med dagen.. Jeg ser frem til at dele oplevelser med dig i mange år frem:o)..

From → Tanker

One Comment
  1. Tak for din kommentar! Du har ret i, at man selvfølgelig skal være ligeglad med, om folk de ikke enig med én – det er bare ærgerligt, fordi det lige nu har delt min familie i to og at jeg faktisk har følt mig nødsaget til ikke at tale med min kusine længere. Ekstremt, men nødvendigt, følte jeg.

    Indlægget siger meget godt, hvad jeg mener. Man har vel ret til at sige sin mening – så længe man gør det i et pænt, sobert sprog.

    //Louise

Skriv et svar

