Skip to content

Fra ubekymret single, til bekymret “far” og ægtemand..

13. januar 2011

 

Jeg er – i forbindelse med mit ægteskab – blevet “far”.. Min kone, som er skilt, har to børn fra hendes første ægteskab, to dejlige børn, søn og en datter.. Sønnen er i starten af teenageårene, med alt hvad det nu medfører, pigen er syv og er som piger er flest i den alder, meget optaget af at være “prinsesse” og alt hvad det medføre..

Lad mig være ærlig.. Jeg vidste ikke hvad jeg gik ind til.. Jeg troede det, jeg regnede med det, jeg forsøgte at vide det, men jeg ville aldrig have vidst det, hvis det ikke var fordi jeg rent faktisk gik ind til det.. Og det er hårdt, frustrerende, til tider irriterende, men også fantastisk og en øjenåbner.. Jeg er faldet for pigen og har “genfundet” mig selv i drengen.. Jeg undrer mig over, om jeg virkelig var som ham, da jeg var på hans alder? Jeg forsøger at finde ud af, hvad søren der gik igennem mit eget hovede dengang, men jeg er ikke sikker på, at jeg rent faktisk kan finde ud af det, for jeg tror at jeg var lige så ufokuseret, som han til tider kan være..

Uanset hvad, så er det en helt ny verden der har åbnet sig for mig.. Ikke alene skal jeg være en ansvarlig ægtemand, men jeg skal også til at være et voksent forbillede, noget jeg ikke havde regnet med at skulle være de næste par år.. Jo, der er godt nok sket en masse, det sidste års tid:o)

 

Hav en god aften..

From → Tanker

Skriv en kommentar

Skriv et svar

