Skip to content

Back to Business!

4. april 2012

BS”D

Jeg er tilbage.

Jeg kunne egentlig stoppe med den kommentar, men eftersom at min tilbagevenden involverer et par ændringer, så bliver jeg vidst nødt til at uddybe min tilbagekomst lidt mere.

 

Hvorfor vælge at vende tilbage til (også) at blogge på dansk? Jeg blogger stadig på min engelske blog og det gør jeg ofte. Mja, en af grundene er, at jeg savner at formulere mig på dansk, at bruge det danske sprog. Jeg føler lidt, at jeg mister følelsen med sproget, så det her er én måde at bruge det lidt mere. Udover det, så føler jeg også at jeg har noget at tilbyde, som andre danske bloggere ikke har, nemlig emnet for mine studier, indsigt i komparative studier af religion, primært Jødedom og Islam, men også bare religiøse forhold i det hele taget.

 

Hvad er der sket siden sidst? Egentlig ikke så meget, men så igen, jeg fik aldrig rigtig fortalt hvad der reelt var sket sidst. Jeg bor stadig i Israel, jeg er stadig gift og jeg studerer stadig. Men emnet for mine studier er ikke, hvad jeg først troede de skulle være. Jeg blev accepteret på Hebrew University, hvor jeg nu er igen med min kandidat i komparative studier af religion, noget der falder inden for religionsvidenskab. Jeg har valgt at fokusere på det komparative studie af lov i Jødedom og Islam, men mine studier spænder lidt bredere end det, også omhandlende teologi og andre emner.

 

Alt dette har betydet at mit fokus er ændret en smule. Det håber jeg også kommer til at blive afspejlet her på bloggen, som allerede har været igennem nogle ændringer, primært i layout. Jeg vil fremover primært skrive om emner relateret til mit studie, samt i forhold til min religion og tro, dog – forhåbentligt – uden at blande de to sammen. Jeg vil ikke kun skrive på dansk men også på engelsk, eller det vil sige at der vil være indlæg fra min engelske blog, A Jewish Voice, som vil blive reblogget her.

Jeg har ændret organiseringen af sider, hvor jeg har samlet alle siderne der omhandlede den jødiske religion under fanen “Jødisk Religion og Tro.” Udover det, så har jeg slettet et par sider, fotoalbummet, siden jeg ikke brugte den og ikke umiddelbart kunne forestille mig at begynde på det. Det ændrer sig måske i fremtiden, men indtil videre så ville jeg hellere helt fjerne den. Jeg har flyttet “Mine Opgaver” under “Lidt om Bloggeren,” samtidigt med at jeg har lavet to nye sider, “Religiøse Tanker” og “Det Komparative Studie af Religion.” Jeg har uddybet hvad det betyder på de pågældende sider, men hurtigt fortalt, så omhandler den første min religiøse tro, mens den anden omhandler mine studier. Siden “Ordliste” har jeg valgt at beholde, da den højst sandsynligt bliver ret relevant fremover. Den vil muligvis også få en islamisk sektion, side om side med den jødiske.

Jeg ved ikke hvor meget tid og kræfter jeg vil bruge på politiske emner, men helt afstå at omtale diverse forhold, vil jeg nu nok ikke. Det vil dog ikke være det primære fokus på min blog. Udover hvad jeg ellers har omtalt, vil der naturligvis komme forskellige blandede indlæg, men der er ikke andre emner jeg umiddelbart har tænkt mig at fokusere på, på samme niveau som de allerede nævnte, så det bliver lidt tilfældigt hvad der ellers kommer.

 

Alt det sagt, så håber jeg at I finder emnerne interessante. Ser frem til at dele tanker og studier med jer fremover, og ser selvfølgelig frem til at modtage reaktioner, kommentarer, spørgsmål, mm.

 

Hyg jer derude.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

