Anti-Semitisme?

Oprindeligt postet på TV2-blog 2/7-09

Okay, klokken er mange, men varmen holder mig oppe.. Hvilket jeg egentlig nyder:o)..

Men det betyder jo så også, at jeg hænger (for meget) ud på nettet og lurer lidt her og der.. Lige nu på Youtube..

Forleden købte jeg en DvD med og af Morgan Spurlock (du ved, ham fra SuperSize Me): “Where in the World is Osama Bin Laden?”.. God film:o)..

Anyway, jeg faldt over en video, et udklip fra filmen på Youtube:

Læg mærke til titlen: “Jewish Hatred for Non-Jews (Gentiles)”

What the F? Læg mærke til hvad idioten (sorry) der har sat klippet op skriver i en af de første kommentarer:

“I do not know where you get your information
But Wahabi Muslims which they are called so but they do not call them selfs that name are not stupid and i welcome any respectable reasonable scientific discussion”

Lad os lige tage det sidste igen:

“i welcome any respectable reasonable scientific discussion”

Respectable – Reasonable – Scientific

Hvordan søren hænger det sammen med at han hugger et udklip fra Spurlocks film og bruger det som “bevis” på at jøder hader ikke-jøder? Hvor søren er det respektive, det rationaliserende og videnskabelige i det?

For nu at gøre det værre, så “glemmer” idioten alle de andre optagelser af Spurlock i selskab med jøder, både sekulære og ortodokse.. Naturligvis, for de viser ikke dette påståede “had” jøder skulle have til ikke-jøder..

Så er der alle kommentarerne.. Jeg ved ikke engang hvor jeg skal starte..

Der er fantastisk mange videoer der gerne vil bevise hvor onde jøder er og hvor meget vi hader alle jer ikke-jøder derude.. Hvis man skulle tro dem, ville jeg slet ikke kunne sidde og skrive dette indlæg pga. indestængt had til jer..

Man tager oven i købet Talmud til indtægt for dette.. Et angreb der går langt tilbage i anti-Semitismens historie.. Der bliver kastet det ene Talmudvers efter det andet.. Problemet er bare, at de for det meste slet ikke eksisterer eller, hvis de gør, er taget ud af kontekst eller decideret fejloversat..

Jeg har prøvet at gå nogle af de folk, der ynder at henvise til Talmud, lidt på klingen..

Her har jeg forsøgt at spørge til om personen der har skrevet det første indlæg, selv har undersøgt hans påstand i Talmud:

Svaret er: Søg det på Google.. Ok, han har det altså fra.. Google (vi taler her om tidens store orakel)..

Jeg har haft andre “samtaler” med andre folk, men de er blevet slettet..

Anyway, han påstår at Talmud siger at Jesus skulle koges i eksrementer og at det skulle stå i Gitin 57a.. Jeg har dog svært ved at finde det.. Jeg kan læse om Bil’am (Balam), men ser ingen steder nogen kristne figurer nævnt der..

Det interessante er, at når jeg taler med disse “eksperter i Talmud”, så er det ikke ligefrem den store viden der viser sig.. En fortæller mig at jeg kan læse om dit eller dat på side 76 i et eller andet opdigtet navn.. Fint nok, men der er to sider, A og B, resten er kapitler.. En anden fortalte mig at jeg kunne læse det i Talmud f.eks. i Avoda Zara 43a, men når jeg spørger ham om hvilken Talmud, kan han ikke svare.. Der er to Talmud, Yerushalmi og Bavli.. Og så videre..

Folk der fører sig frem på den måde, er ikke eksperter i Talmud, højst eksperter i at google anti-jødisk crap og så ellers i at føre sig frem som fjolser.. Det er tydeligvis ikke folk med ønsket om reelt at sætte sig ind i hvad jødedom er eller hvad jøder reelt tænker (uanset hvad det så måtte være vi tænker på).. De har besluttet sig til hvad vi tænker, nemlig at ikke-jøder er tåbelige, at vi skal kontrollere verden og eje alle penge, så er det bare med at finde alt der ellers understøtter dette, skidt pyt med hvor sagligt det så ellers er..

Det er trist..

For lige at gøre det klart, så har jeg ikke noget problem med ikke-jøder.. Jeg er i familie med ikke-jøder, nogle af mine bedste venner er ikke-jøder..

Og hvad angår jødedom og ikke-jøder? Lad mig give et par eksempler:

I Tosefta B.K x15 står der:

“Værre er det at bedrage en ikke-jøde end at bedrage en brødrende Israelit, når det kommer til vanhelligelse af [Det Guddommelige] Navnet”

I Sifra kan man læse:

“Even a Gentile who obeys the Torah, is the equal of the High Priest”

Selv i forhold til den Kommende Verden, vil ikke-jøder have en plads.. Danmark har faktisk en plads blandt de “retfærdige ikke-jøder” og er dermed sikret en plads i Den Kommende Verden:o)..

Så det er noget vrøvl, når folk forsøger at påstå at jøder hader ikke-jøder.. Ja, man kan altid finde eksempler, idioter findes i alle grupper.. Men at en er fatsvag, gør ikke at de 50 omkring ham også er det..

Mvh

Læg en kommentar