Færdig med flytningen..

Hej derude! Så blev jeg færdig med at flytte mine indlæg fra TV2 herover, så nu kan jeg fokusere på skrivningen igen:o).. Jeg har lavet lidt ekstra i al stressen (eller hvad man nu skal kalde det).. Jeg har tilføjet nogle sider foroven, som jeg vil bruge til at præsentere jødiske emner.. Det virker lidt … Continue reading Færdig med flytningen..

“Og Stjernen rejste sig over Judæah….”

Oprindeligt postet på TV2-blog 11/10-09   Jeg har oplevet at blive præsenteret for kontrafaktisk-historie et par gange og - på trods af at jeg ikke er sikker på hvor seriøst den slags skal tages som forskning - jeg synes det er interessant tænkning.. "Tænk hvis..." Ja, tænk hvis Napoleon havde haft succes med sit felttog … Continue reading “Og Stjernen rejste sig over Judæah….”

Anti-semitisme kontra anti-zionisme

Oprindeligt postet på TV2-blog 18/9-09   Fortsat fra: http://blog.tv2.dk/peter-kal/entry335777.html#comment2173810 Anti-semitisme kontra anti-zionisme.. I det foregående indlæg beskrev jeg overfladisk baggrunden for anti-semitismens opståen (meget overfladiske) og hvad "semit" er for en størrelse.. Jeg vil kort redegøre for Zionismen: Zionismen (fra det hebraiske ציונות "tzionut") er en tro på det jødiske folks ret til at opbygge … Continue reading Anti-semitisme kontra anti-zionisme

Gruppemøde hos Zions Vise..

Oprindeligt postet på TV2-blog 10/9-09   Ja, i går var det tid til det månedentlige møde i gruppen, hvor vi som altid gennemgår planerne for verdensovertagelsen og hvordan det går med dem.. Følgende punkter var på dagsordenen: 1: Bedre kontrol af medierne 2: Blod fra kristne drengebørn 3: Hvem skal udsættes for næste folkedrab 4: … Continue reading Gruppemøde hos Zions Vise..

Det er tilladt at tænke sig om, bare en gang i mellem..

Oprindeligt postet på TV2-blog 9/9-09   Og med den overskrift går mine tanker på DF.. Uagtet hvad min holdning ellers måtte være, så er deres nye udtalelse i forhold til en "folkeafstemning" om en "stormoske" i Kbh, simpelthen for tåbelig.. Skal vi så til at lave folkeafstemninger om alt, der lige umiddelbart måtte forulige visse … Continue reading Det er tilladt at tænke sig om, bare en gang i mellem..

Dæmonisering og undskyldning for had?

Oprindeligt postet på TV2-blog 7/8-09   Godformiddag derude:o) Jeg sidder her og nyder min formiddagskaffe, og forsøger at vågne mens jeg kigger lidt rundt på de forskellige blogs herinde.. Det kommer der jo, som altid, en masse interessante tanker ud af.. Denne gang dog om, som titlen fortæller det, dæmonisering og had.. En hård ting … Continue reading Dæmonisering og undskyldning for had?